Köpvillkor

Avance Development AB (orgnr. 556958-2389) säljer kundanpassade arkadkabinett för privatpersoner och företag. Vi strävar efter att leverera bästa tänkbara produkt som ska hålla under en lång tid. Man når oss kontorstid (se ’Kontakt’ på hemsida för aktuella tider och eventuella avvikelser) per mail och telefon.

Avance Development AB
Skälby gårds väg 1
175 68 Järfälla

e-post: info@arcadesverige.se

 
 

Garanti

Samtliga arkadkabinett har fabriksgaranti på 12 månader. Garantitiden räknas från och med produktens leverans till kund. Inspektera alltid din leverans och reklamera eventuella fel och brister så snart som möjligt. Spel funktionstestar ordentligt vid leverans, men ingen garanti kan lämnas på dessa produkter på grund av dess ålder. De allra flesta spelen kommer att fungera felfritt i flera år, men 100% funktion är svår att säkerställa. Försiktighet uppmanas vid hantering av spelen då de är mycket känsliga. Garantin innebär att vi byter ut eller i första hand skickar ut reservdelar för trasig produkt inom garantitiden förutsatt att funktionsfelet inte beror på yttre omständigheter som fysisk åverkan till följd av handhavandefel.

Om en produkt konstateras vara felfri eller faller utanför garantin på grund av handhavandefel eller annan felaktig hantering kan avgift debiteras den felsökning som gjorts eller för de reservdelar som behövs.

 

 

Garantin täcker

  • Teknisk funktion; skärm, knappar, spakar, nätaggregat, tillhörande spel, belysning
  • Produktens konstruktionsmaterial
  • Produktens formsäkerhet
  • Beslag monterad av fabriken
  • Monteringsfel

 

Garantin täcker ej

  • Skador som orsakats av normalt slitage

  • Skador uppkommande vid användning (spår av städning och dylikt)

  • Defekter som beror på underlåtelse av att följa produktens installations- och underhållsanvisningar

  • Fel som är orsakade av beslag monterad av kunden

  • Produkter som är installerade i olämpliga förhållanden (Allt för hög fukthalt, olämpliga temperaturer, osv.)

  • Skador till följd av justeringar som gjorts i samband med användning

  • Mindre kosmetiska defekter som uppstått i tillverkningen. Våra kabinett är hantverk och byggs till stor del för hand. Mindre kosmetiska avvikelser kan förekomma, men ersätts eller justeras ej som regel.

  • Produkter som inte är betalda 

  • Produkter som har hyrts ut till annan part än köparen själv

Innan Du lämnar in en reklamation vänligen försäkra Dig om att:

  • Produkten är levererad av bolaget Avance Development AB

  • Ni har kvar orderbekräftelse samt kopia på betald faktura för produkten

  • Defekten täcks av garantin enligt ovan

Orderbekräftelse

När du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Om något är fel i beställningen så ska du omgående kontakta oss, så vi kan rätta till ordern. Våra produkter tillverkas på beställning efter kunds önskemål. Du måste vara 18 år eller äldre för att beställa produkter från oss och/eller ha behörighet att genomföra beställning för ett bolags räkning.

Leverans och leveranstider

Normal är tillverkningstiden ca 25 dagar och leveranstid 7 – 9 arbetsdagar. Vid retur ansvarar du för produkten och är betalningsansvarig om produkten skadas eller försvinner. Vid leveransförsening så har vi rätt att avhjälpa felet inom skälig tid. Observera att avbeställning av arkadkabinett ej kan ske då dessa tillverkas på beställning åt kund och är s.k. tillverkningsvara.

Fraktkostnader

Arkadmaskiner inom Sverige: 1490kr inkl. moms per maskin

Information om priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. I sådana fall kontaktas givetvis alltid kund.

Information av betalsätt

Arcade Sverige använder Klarna som ger dig som kund flera olika alternativ för betalning. Alla beställningar debiteras till fullo i samband med orderläggning om annan överenskommelse ej har gjorts.

Kortbetalning
Betala direkt online med betalkort.

Faktura med möjlighet till avbetalning
Du faktureras hela köpet och betalar i lugn och ro. Fakturan kan betalas direkt, senare samt delas upp om så önskas. Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen (gäller enbart spel och tillbehör, ej kabinett).

GDPR

I enlighet med dataskyddsförordningen, GDPR (General Data Protection Regulation), förklarar vi hur vi behandlar våra kunders personuppgifter. Vi värnar starkt om våra kunders integritet och sparar den information som är nödvändig för oss för att göra affärer med dig som kund och/eller följa andra gällande lagar. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

Reklamation

Du har reklamationsrätt enligt lag för synliga eller dolda fel. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom två (2) veckor från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsrätten är tre (3) år enligt Konsumentköplagen. För dig som privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att du har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende.

Mottagningskontroll

Gör alltid en mottagningskontroll/inspektion av produkterna direkt vid leverans för att upptäcka eventuella felaktigheter, fraktskador med mera. Synliga skador ska direkt anmälas på plats till chauffören. Säkerställ alltid att skadan/skadorna noteras på fraktsedel samt signeras av transportbolaget. Om produkten inte stämmer överens med beställd vara eller om den är skadad ska du kontakta Arcade Sverige genom ovan angivna kontaktvägar utan dröjsmål.

Vid reklamation kontakta Arcade Sverige kundtjänst så snart som möjligt på info@arcadesverige.se. Uppge alltid ordernummer och orsak till varför du vill reklamera varan så återkommer vi till dig med vidare instruktioner. En defekt produkt ska paketeras på samma sätt som en felfri vid transport för att vi ska kunna hantera reklamationen. Reklamerade varor får inte tas i bruk utan vårt godkännande. Vi eftersträvar alltid en vision om noll fel men ibland blir det fel. Vår ambition är alltid om detta inträffar att tillsammans med kunden på enklaste, snabbaste och för båda parters minsta möjliga ekonomiska skada lösa den uppkomna situationen.

 

Ångerrätt

Du som konsument har rätt att ångra din vara utan att ange skäl för detta inom fjorton (14) dagar från mottagandet av varan. Du ska vid nyttjande av ångerrätt meddela oss om att du önskar nyttja din ångerrätt inom fjorton (14) dagar från det att du har varan i din besittning. Du som konsument ska efter skickat meddelande senast inom fjorton (14) dagar återsända varan/varorna på valfritt sätt och väl emballerade då det är du som står risken för varan vid ångerrätten. Du som konsument bokar och bekostar även för frakten tillbaka till oss.

Det finns undantag från ångerrätten och eftersom vi i huvudsak säljer produkter som tillverkas på beställning åt kund i olika mått och med olika tillval infaller dessa under undantag 3. ”avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel”. Undantaget gäller samtliga modeller av våra arkadkabinett. Våra lösa spel inkluderas dock av ångerrätten. Om du har frågor kring ångerrätten var vänlig att kontakta oss. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här. Denna ska återsändas till oss.

Retur

Varan har ingen retursrätt, eftersom de tillverkas speciellt för dig.

Bytesvillkor

Varan har ingen byttesrätt, eftersom de tillverkas speciellt för dig.

Tillstånd

Att ha ett arkadmaskin uppställt kan kräva att tillstånd innehas av dessa ägare. Det åligger kunder att undersöka förhållandet och ansöka om eventuellt tillstånd utifrån den plats där maskinen är tänkt att stå uppställt. Generellt behöver ej tillstånd på ytor såsom; i hemmet, på arbetsplats om ytan ej nås av allmänheten, tillfälligt uppställd (mässa, butik, event etcetera). Eventuellt tillstånd söker köparen hos Lotteriinspektionen.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller genom skiljedom enligt regler för Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut. Skiljeförfarandet ska äga rum i Stockholm.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi reserverar oss också från förändringar i produktinformation till följd av förbättringar. Vi besvarar gärna era frågor om ni känner er osäkra.

Force majeure

Arcade Sverige ska vara befriat från ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.